"Cehape Zihniyeti" Sakızı
BasketbolNedir
Benim yaşadığım süre zarfı boyunca taa küçüklükten bu yana
duyduğum ve özellikle seçim zamanlarında sıklaşan “Cehape(!) Zihniyeti”
söylemi, artık herkesin (özellikle iktidardakiler ve onların yandaş
kesimlerinin) ağzında sakız olmaya başladı. Peki bunun sebepleri nelerdir?
Neden böyle olmuştur?
Kanımca bunun esas nedeni CHP’nin Mustafa Kemal sonrasında
onun fikirlerinden uzaklaşmasıdır. Yani CHP, ondan sonra hiç Mustafa Kemal’in
CHP’si olamamıştır. Mustafa Kemal’in ölümü sonrası İnönü’nün Milli Şeflik
döneminde, hayatında yeni bir sayfa açan Türk milletinin dönemin gerek ekonomik
gerekse de uluslar arası meselelerinden kaynaklanan ekonomik ve idari
tedbirleri, halkta CHP’ye olan güven kaybına neden olmuştur. Ayrıca Mustafa
Kemal’in idealindeki laik ve çağdaş Türk devletine ulaşmak için yaptığı sosyal
yaşamdaki devrimler de bazı dinci ve hilafetçi kesimler tarafından itinayla istismar
edilerek oy kaybına neden olmuştur. İnönü’nün çok partili rejime geçtikten
sonraki ikinci seçimde iktidarı Demokrat Parti’ye kaptırmasının esas sebebi de
bu “dinci propoganda” değil midir zaten?
Ardından CHP’nin uzun süre iktidardan ayrı olması doğal bir
sonuç olarak zaten İnönü dönemindeki Atatürk’ün çizgisinden kayma eğilimini
daha da netleştirmiş adeta bir oy avcılığına dönüşmüştür. Günümüzde
Kılıçdaroğlu’nun, ondan önce Baykal’ın CHP’lerinin, Gülen cemaati ile arasına
set çekmemesinin, ABD’nin emperyalist politikasıyla insanları katletme
yetkisini kendisinde bulmasına karşı herhangi bir söylem geliştirmemesinin,
tıpkı bir suyun içine girdiği kabın şeklini alması gibi hemen her konuda eğilip
bükülmesinin, Baykal’ın sözde seks kasedi çıktığında “Bunu okyanus ötesinin
yapmadığını biliyorum” diyebilmesinin sebebi de bu “oy avcılığı” değil midir?
Bu halde ki bir partinin, bence iktidar yandaşlığının
gözlerini kör ettiği kimselerin (sizce farklı olabilir), Atatürk’ün kurmuş
olduğu partiyi “Cehape Zihniyeti işte böyledir” diyerek aşağılanması bir rutin
haline gelmiştir. Eğer CHP, anti-emperyalist ve kalkınmacı çizgide yoluna devam
etseydi bu durumda olabilir miydi? Bilemem. Ama bahsettiğim kimselerin ağzına
sakız olmazdı en azından diye düşünmeden edemiyorum tabi ki.
Etiketler: cehape zihniyeti, chp, chp zihniyeti

Yorum Gönder
Lütfen yorumlarımızda düzgün bir Türkçe kullanalım. Ayrıca küfür,hakaret,aşağılayıcı söz içeren yorumlar silinecektir.