Ötekileştirme Meselesi
BasketbolNedir
ODTÜ’de cemaatçilerin, ODTÜ yurtlarını fuhuş, alkol vs gibi
nedenlerle kötülemesi ve yeni kaydolan öğrencileri kendi yurtlarına çekmek
istemesi üzerine oradaki öğrencilerin türbanlılara(ki aralarında başı aık
olanlar da var) ve yanlarındaki erkeklere gösterdiği tepkiyi, medyada “türban
gerilimi”, “türbanlılar okuldan kovuldu” şeklinde gördünüz. Oysa ki Youtube’da videonun
açıklama kısmında yazılanları okumaya zahmet etselerdi tepkinin kime ve neye
karşı olduğu anlaşılabilirdi.
Asıl bahsetmek istediğim bu olayın ardından başbakanın
yaptığı “solcular bu memlekette her zaman ötekileştirme yapmıştır zaten”
açıklaması. Bir kere bu memlekette yıllarca sol-komünizm korkusu nedeniyle
solcular ötekileştirilmedi mi? İnsanlara komünist-solcu diyerek eziyet edilip
dışlanmadı mı? Ayrıca türban konusunda türban takmayanlar veya “dincilere göre”
açık giyinenler ayıplanmadı mı? Başbakanın mahalle baskısı diye bir olaydan
haberi yok mudur? Yolda,parkta sevgililer el ele tutuştuklarında, öpüştüklerinde
ayıplanıp ötekileştirilmediler mi? Daha yeni, insanlar demokratik haklarını
kullanıp eylem yaptıklarında, bu insanlara “çapulcu”, “gezi zekalı” diyerek
ötekileştirme yapılmış olmadı mı? Kendi görüşünden yetişmeyen öğrencilere
“aykırı çocuklar” muamelesi yapılmadı mı? İnsanlar namaz kılmayınca dinsiz
olarak yaftalanmadı mı? Bunun gibi nice
örnek verilebilir. Bu örneklere bakılarak asıl sorulması gereken soru “acaba
ötekileştirmeyi yapan kim?” olmalı bence.
Türban meselesine gelince… Türbanlıları sırf başını örtüyor
diye dışlamak, ötekileştirmek(!) iğrenç ve adice bir olaydır. Kimse kimsenin
dinini veya dinsizliğini nasıl yaşayacağına karışamaz. Ancak sen beni yıllardır
ötekileştirdin, solcular hep ötekileştirir zaten dersen de yukarıda sorduklarıma
bir cevap verilmesi gereklidir diye düşünüyorum.
Etiketler: cemaat, Gündem, odtü, Siyaset, türban meselesi

Yorum Gönder
Lütfen yorumlarımızda düzgün bir Türkçe kullanalım. Ayrıca küfür,hakaret,aşağılayıcı söz içeren yorumlar silinecektir.