Odtü cemaat meselesi


ODTÜ’de cemaatçilerin, ODTÜ yurtlarını fuhuş, alkol vs gibi nedenlerle kötülemesi ve yeni kaydolan öğrencileri kendi yurtlarına çekmek istemesi üzerine oradaki öğrencilerin türbanlılara(ki aralarında başı aık olanlar da var) ve yanlarındaki erkeklere gösterdiği tepkiyi, medyada “türban gerilimi”, “türbanlılar okuldan kovuldu”  şeklinde gördünüz. Oysa ki Youtube’da videonun açıklama kısmında yazılanları okumaya zahmet etselerdi tepkinin kime ve neye karşı olduğu anlaşılabilirdi.

Asıl bahsetmek istediğim bu olayın ardından başbakanın yaptığı “solcular bu memlekette her zaman ötekileştirme yapmıştır zaten” açıklaması. Bir kere bu memlekette yıllarca sol-komünizm korkusu nedeniyle solcular ötekileştirilmedi mi? İnsanlara komünist-solcu diyerek eziyet edilip dışlanmadı mı? Ayrıca türban konusunda türban takmayanlar veya “dincilere göre” açık giyinenler ayıplanmadı mı? Başbakanın mahalle baskısı diye bir olaydan haberi yok mudur? Yolda,parkta sevgililer el ele tutuştuklarında, öpüştüklerinde ayıplanıp ötekileştirilmediler mi? Daha yeni, insanlar demokratik haklarını kullanıp eylem yaptıklarında, bu insanlara “çapulcu”, “gezi zekalı” diyerek ötekileştirme yapılmış olmadı mı? Kendi görüşünden yetişmeyen öğrencilere “aykırı çocuklar” muamelesi yapılmadı mı? İnsanlar namaz kılmayınca dinsiz olarak yaftalanmadı mı? Bunun  gibi nice örnek verilebilir. Bu örneklere bakılarak asıl sorulması gereken soru “acaba ötekileştirmeyi yapan kim?” olmalı bence.


Türban meselesine gelince… Türbanlıları sırf başını örtüyor diye dışlamak, ötekileştirmek(!) iğrenç ve adice bir olaydır. Kimse kimsenin dinini veya dinsizliğini nasıl yaşayacağına karışamaz. Ancak sen beni yıllardır ötekileştirdin, solcular hep ötekileştirir zaten dersen de yukarıda sorduklarıma bir cevap verilmesi gereklidir diye düşünüyorum.