"Yüce Atatürk" Üzerine
BasketbolNedir
Fenerbahçe- Fethiyespor maçı öncesi Fethiyesporlu futbolcuların sahaya "Yüce Atatürk" yazılı t-shirtler ile çıkması TFF ve başındaki "tüpçü Demirören"e batmış ki Fethiyespor, bu sebepten ötürü PFDK'ya sevk edildi. Ceza ne gelir, tepkileri görünce vazgeçerler mi bilemem ama bu davranış ve sebebi bile dedirtir ki "YETER YILDIRIM DEMİRÖREN, YETER! "
Bugün Emre Belözoğlu, Rizesporlu Sercan Kaya ve Trabzonsporlu Giray Kaçar'ın yaptıkları "Rabia" işareti siyasi simge sayılmıyor ve ceza verilmiyor iken, Nelson Mandela'nın ölümü üzerine Drogba ve Eboue'nin Mandela'yı anmak üzerine giydikleri t-shirtler de bu kapsamda değil iken, Atatürk ismine olan bu alerji neden?
Elbette sporcularda insan ve insani duyarlılıkları var. İnandığı değerler ölçüsünde "Rabia"da yapar, Mandela'yı da anar. Ama siz diyorsunuz ki ansın ama sahada değil, o zaman neden bunlara ceza yok da "Yüce Atatürk"e var?
Fethiyespor başkanı demişti ki "biz zaten izin vermeyeceklerini biliyorduk onun için izin alma gereği duymadık, mesaj ulaşacağı yere gitmiştir". Galiba mesaj yerine gitmiş ki aşağıda aynen verdiğim açıklamayla malumun ilanı yapılmış.
"Fethiyespor Kulübü’nün Fenerbahçe A.Ş. ile oynadığı Ziraat Türkiye Kupası müsabakasında uluslararası futbol oyun kurallarına aykırı şekilde saha içinde hepimizin milletçe sahiplendiği değerleri, sadece kendilerine mal ederek tartışma yaratmak için kullandıkları görülmüştür. Bu tarz eylemlerin spor alanlarında tasvip edilmesi mümkün olmadığından, konuyla ilgili dosya Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu’na sevk edilmiştir."
Açıklamada "hepimizin milletçe sahiplendiği değerleri, sadece kendilerine mal ederek tartışma yaratmak için kullandıkları" deniliyor. Ee madem hepimiz milletçe sahiplenmişiz sakınca nerede? Milletçe sahiplenmemiz de mi? Bu yazının tartışma -maalesef diyerekten söylüyorum- yaratmasında mı?
Sorular bunlar cevaplar malum...

Yorum Gönder
Lütfen yorumlarımızda düzgün bir Türkçe kullanalım. Ayrıca küfür,hakaret,aşağılayıcı söz içeren yorumlar silinecektir.