Eurobasket 2013 D grubu

D grubunda Türkiye, Finlandiya, İtalya, Yunanistan, Rusya ve İsveç yer almakta. Rusya'nın ve İtalya'nın çok önemli eksiklerle turnuvaya geldiğini söylemek gerekiyor. Andrei Kirilenko, Victor Khryapa, Timofey Mozgov, Sasha Kaun ve Vorontsevich gibi takımın iskeletini oluşturan ilk beş oyuncuları yok. Bu bizim açımızdan çok önemli bir avantaj. Ancak son yıllardaki performansı ile NBA'e kadar yükselen Shved takımın lider oyuncusu konumunda olacaktır. 

Yunanistan ise buraya tecrübeli ve iddialı bir kadro ile gelmiş. Özellikle Rusya ve İtalya'ya nazaran. Bana göre grup birinciliği onların olacak gibi. İtalya'da iyi ama eksik bir kadro ile burada. Gallinari ve Bargnani  gibi iki NBA yıldızından yoksunlar. 

A milli basketbol takımımızda Ömer Onan'ın sakatlanması önemli bir eksiklik yarattı. Zaten dar bir kısa rotasyonumuz vardı. Ayrıca Ömer'in zor zamanlarda yaptığı savunma ve takımı ateşleme gücüne bizim savunmacı sistemimizde çok ihtiyaç vardı. Takımımız savunma dozunu en yüksekte tutabildiği sürece turnuvanın İspanya, Yunanistan ve Fransa ile birlikte favorisi olacaktır. Diğer takımların bu kadar eksiği olduğu bir turnuvayı değerlendirmek lazım gelir. Milli takımımızın eksiklerinden bir tanesi de bir dış şutör eksikliği. Net bir şutörümüz yok. Kadroya baktığımda Ersan'ın dış şutu dışında Serhat Çetin biraz bu görevi üstlenebilir ancak yeterli mi? Değil. Ayrıca oyun kurucu pozisyonunda Sinan'ın yapamayacağını düşünüyorum. Gerçi Tanjevic oraya Hidayet'i düşündüğünü söylemiş ancak benim kafamda bu pozisyon devamlı olarak bir soru işareti olarak kalacak.