egemen bağış ve olimpiyat adaylığı


AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış garip çıkışlarına devam ediyor. Bağış bu sefer kafayı olimpiyatlara takmış. "Bakın, Gezi Parkı'nda eylem yapanlar, iki defa İstanbul'un adaylığını düşürmek için başvuru yaptılar ama başaramadılar. Eğer vermezlerse bu onların yüzünden olacak. İnşallah İstanbul hak ettiği kararı alacak. Çünkü İstanbul'un arkasında sizlerin duası var" gibi basiretsiz bir açıklama yapmış. Bende biraz bakayım bu olimpiyat adaylığı sırasında neler yaşamış Türk atletizmi diye. Karşıma ilk gelen doping skandalları, atletizm federasyonu başkanını iki defa istifa etmesi (2 gün içinde) ve doping skandalı içerisinde yer alan kamuoyunun yakından tanıdığı sporcular oldu. 

Acaba neden doping yapıyor bu sporcular dediğimde ise bu haber ile karşılaştım. Yazının detaylarında Türk atletlerinin yaşadığı bir soruna da rastladım. Yazıda atletizm federasyonuna yeterli devlet desteğinin verildiğinden ancak federasyon politikalarının yanlışlığından bahsedilmiş. Asıl önemli konu ise atletlere verilen ödüllerin onların hayatlarını kurtarabilecek düzeyde olmasından ve atletlerin de ödül için herşeyi yaptıkları gerçeği. Galiba doping yoksulluğun aşılması için bir çare olmuş.

Gelelim Egemen Bağış'ın açıklamalarına... Gezi Parkı eylemleri olimpiyat adaylığını olumsuz etkiliyormuş da kazanamazsak suç eylemcilerinmiş de doping skandalı zaten Muz Cumhuriyeti'nde olmuş da şike davası Arap çöllerinde görülüyormuş da cumhuriyet ve özgürlük için eylem yapanlar milli menfaatlere ters düşecek şekilde olimpiyatların ülkemize gelmemesi için başvuru yapmış da biz de yedik. Olimpiyat adaylığı için çalışıp lobi faaliyetleri yapması gereken de simit satan çocuklar zaten. 

Bir de IAAF başkanı Diack ve Britanyalı atlet Paula Radcliffe'in  açıklamaları var tabi. Diack diyor ki; Türkiye dopingden kurtulması lazım yoksa İstanbul'un başarıya ulaşması zor. Ve ekliyor bunu Türk yetkililere de bildirdim. Haberin tarihi 31 Temmuz. Yani Bağış'ın açıklamalarından oldukça önce gelen bir açıklama. Radcliffe ise Türkiye'nin son yıllardaki doping karnesi nedeni ile adaylıktan diskalifiye edilmesi gerektiğini savunuyor ve Türkiye'deki anti-doping sisteminin yetersiz olduğunu doping yapanlara daha ağır cezalar verilmesi gerektiğini söylüyor. 

Bütün bunlar olurken günah çıkarmak oldukça kolay değil mi? Önce sağlam iş daha sonra dua !

Kaynaklar:
Diack Moral Bozdu
Paula Radcliffe: Türkiye'nin 2020 Olimpiyat adaylığı veto edilmeli
Egemen Bağış Gezi Parkı eylemcilerine yüklendi